نظر جنابعالی در مورد متن زیر چیست؟ تلمود، منشأ تعالیم یهود

پرسش
نظر جنابعالی در مورد متن زیر چیست؟
«تلمود/ منشأ تعالیم یهود
یکی از جادوگران بزرگ فرانسوی به نام الیواس لوی گفته‌است: تلمود کتاب اساسی برای انواع سحر و جادوست.
بخش‌هایی از مطالب کتاب عجیب تلمود:
اگر یک نفر یهودی از یک فرد مسیحی چیزی را سرقت کند و یا زنی غیر یهودی را بی‌سیرت سازد، مجمع او را مجازات نمی‌کند، چون تلمود این اجازه را داده‌است. با وجود این، یهودی‌ها به خود می‌بالند که با حفظ تلمود از تورات نگهداری و محافظت می‌کنند.
ربن‌راشی این تعالیم را آنچنان که تلمود آورده‌است تصدیق و تایید می‌کند. او یک بار تاکی را که خوشه‌های رسیده‌اش آویزان بود دید و به خادمش گفت: چنان‌چه این تاک از غریبه باشد خوشه‌هایش را بچین و اگر از یهودی باشد به آن دست نزن.
سفارشی که می‌گوید “دزدی نکن” از نظر نسر‌بن‌میمون به این معناست که از یهودی دزدی نکن اما از غیر یهودی، او اجازه می‌دهد که بدون هیچ ترس و واهمه‌ای دزدی کنی.
پففر‌کورن در این زمینه می‌گوید: از نظر یهودی، املاک مسیحی مانند شن‌های دریا بی‌صاحب است و نخستین یهودی‌ای که به زور آن‌ها را تصرف کند مالک حقیقی آن اموال به شمار می‌آید.
تلمود تاکید می‌ورزد که همچنان‌که بانوی خانه با استفاده از اموال شوهرش زندگی می‌کند، فرزندان اسرائیل نیز باید از اموال ملت‌های روی زمین، گذران زندگی کنند بدون آن‌که رنج کار را بر خود هموار سازند.
تلمود می‌گوید هر کس سخن “ربن”ها (خاخام ها) را ناچیز شمارد سزاوار مرگ است.
ربن‌مناخیم می‌گوید که: او و بسیاری از دانشمندان معتقدند خداوند در حل مشکلاتی که در آسمان به وجود می‌آید از نظر ربن‌های روی زمین استفاده می‌کند.
خداوند بزرگ از اینکه بنی‌اسرائیل را رها کرد تا در ورطه‌ی بدبختی بیفتند پشیمان شد؛ مانند کسی که از یک گناه شخصی پشیمان می‌شود. از این‌رو هر روز دو قطره‌‌ی بزرگ اشک در دریا می‌افکند و بر اثر آن‌ چنان صدایی به وجود می‌آید که تمام اهل جهان آن را می‌شنوند و خیلی وقت‌ها نیروی برخاسته از این صدا زمین لرزه‌های شدید پدید می‌آورد.
خداوند به ناحق سوگند یاد کرد و برای برقرار‌کردن صلح و سازش میان ساره و ابراهیم، گناه دروغ را مرتکب شد و این همان مجوزی است که به بنی‌اسرائیل حق می‌دهد تا برای باز‌گرداندن صلح به جایگاه اصلیش دروغ بگویند.
ابراهیم هفتاد و چهار مرد را خورد و خون آنها را یک‌جا سر کشید به همین دلیل به اندازه هفتاد و چهار مرد قدرت داشت.
این منت بر ارواح یهود نهاده‌شده است که جزئی از خداوند باشند. این نفوس از جوهر خداوند جوانه می‌زنند چنان‌که فرزند از جوهر و ذات پدر بیرون می‌آید.
این امر باعث می‌شود که روح یهودی نزد خداوند مقبول‌تر و با منزلت‌تر از نفوس دیگر ملت‌های روی زمین باشد چون نفوس این ملت‌ها از نفوس شیطان جدا می‌شوند و با نفوس حیوانات و جماد همانندی دارند. به همین دلیل تلمود می‌گوید: نطفه مرد غیر یهودی نطفه‌ای حیوانی است.
روح فرد یهودی پس از مرگ به پیکری دیگر منتقل می‌شود. هرگاه روح از تن سالخورده‌ای بیرون می‌رود به سوی جنینی می‌شتابد که در شکم مادرش است.
دوزخ شصت برابر آسمان و زندان ختنه ناشدگان است که پیشاپیش آنها پیروان مسیح‌بن‌مریم قرار دارند زیرا اینان با دست‌های خود روی سینه‌هایشان نشان صلیب رسم می‌کنند. بعد از مسیحیان مسلمانان می‌آیند، چون فقط دست‌ها و پاها و ران‌ها و عورت‌های خود را می‌شویند. همه‌ی این‌ها در دوزخ جمع می‌شوند و در آن جاودان‌هاند.
یهودیان نزد خداوند محبوب‌تر از فرشتگانند. بنابراین اگر کسی به یک یهودی سیلی بزند درست مانند این است که عنایت الهی را سیلی زده‌باشد و این خود روشن می‌سازد که هرگاه یک بت‌پرست یا یک فرد غیر یهودی، یهودی‌ای را بزند سزاوار مرگ است.»

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

پاسخ
بنده نگران این ترجمه‌ها هستم که تا چه حد قابل اعتماد است.
به نظر می‌رسد آن‌ها خیلی به افکار عرفای ما و بلکه فقهای ما نزدیکند. من خیال می‌کنم آن‌ها درست از متون اهل‌بیت علیهم‌السلام قوانین زندگی داخلی خود را نوشته‌اند.
و بعضی هم که خیلی فاصله دارد یا در ترجمه درست منتقل نشده و یا تحریف شده‌است. آن‌ها همه‌ی خوبی‌های ما را برده‌اند.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

پرسش
پس چرا اینقدر کارهای بد می‌کنند در دنیا؟

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

پاسخ
صهیونیست‌ها با کلیمیان مؤمن تفاوت اساسی دارند.