هفت عقيده‌ای كه موفقيت را ايجاد می‌كند به نظر شما کدامند ؟

❓پرسش
هفت عقيده‌ای كه موفقيت را ايجاد می‌كند:
١- هيچ معلولی بدون علت و هدف نيست؛ در هر اتفاقی مصلحتی وجود دارد. برای نشان دادن واكنش نسبت به هر موقعيتی راه‌های بی‌شماری وجود دارد. پس در هر موقعيتی به جای فكر كردن به موانع، به امكانات موجود بيانديشيد.
٢- چيزی به نام شكست وجود ندارد؛ حاصل هر تجربه فقط يک نتيجه است. يكی از بزرگ‌ترين محدوديت‌های اغلب مردم، ترس از شكست است.
٣- مسئوليت هر اتفاقی را به گردن بگيريد؛ خصوصيت مشترک انسان‌های بزرگ و موفق اين است كه معتقدند خود خالق دنيای خويش‌اند و هر اتفاق خوب و بدی را خود به وجود می‌آورند. اگر چنين عقيده‌ای نداشته باشيد تحت تاثير شرايط قرار می‌گيريد و به صورت یک مفعول در می‌آييد نه فاعل و عامل.
٤- برای استفاده كردن از چيزی شناخت كامل آن لازم نيست؛ افراد موفق صرفا افرادی با اطلاعات زياد نيستند. افراد موفق هميشه در وقت صرفه‌جويی می‌كنند و از هر موقعيت، جوهره‌ی آن و آن‌چه را مورد نياز است بيرون می‌كشند و با بقيه‌ی چيزها كار ندارند.
٥- بزرگ‌ترين سرمايه شما، بودن در كنار ديگران است؛ افراد موفق به طور كلی نسبت به ديگران حس احترام و تحسين دارند و می‌دانند هيچ موفقيت پايداری بدون همبستگی با ديگران به وجود نمی‌آيد و راه موفقيت، تشكيل دادن گروهی موفق است كه با يكديگر همكاری می‌كنند. گفتن اين‌كه بايد رفتاری شايسته با مردم داشت با عمل كردن كردن آن، يكی نيست. حرف زدن هميشه آسان‌تر از عمل كردن است.
٦- كار نوعی تفريح است؛ آيا كسی را می‌شناسيد كه از كارش متنفر باشد و به موفقيت‌های بزرگی رسيده باشد. پابلو پيكاسو می‌گويد: «هنگامی‌كه مشغول كارم در واقع استراحت می‌كنم.»
٧- هيچ موفقيت پايداری بدون پشت‌كار به دست نمی‌آيد؛ افراد موفق بهتر و باهوش و قوی‌تر از ديگران نبوده‌اند فقط پشت كار بيشتری داشته‌اند.
«آنتونی رابينز»

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

پاسخ
«هفت عامل مهم در موفّقیّت انسان مُوَحِّد»
از نظر ما این هفت مورد عامل موفقیت خواهد بود:
۱-تفکر در آن‌چه در چنته‌ی خداست.
۲-انتخاب آن‌چه مطابق میل کنونی شماست.
۳-باور به امکان رسیدن به آن.
۴-با همه‌ی توان وارد میدان شدن.
۵-از هیچ‌کس جز خدای متعال انتظار کمک نداشتن.
۶-به جدّ برای رسیدن نوع انسان‌ها به آرزوهایشان دعا‌ کردن.
۷-خود را به آن یا به بهتر از آن، رسیده دانستن.