اگر نقش خداوند هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند پس مقصود چیست؟

❓پرسش
چرا در بیان اسفار چهارگانه عرفانی:
سفر اول: از خلق به حق
سفر دوم: در حق و با حق
سفر سوم: از حق به خلق و با حق
سفر چهارم: در خلق با حق

از سفر دوم تا چهارم قید «با حق» اضافه شده ولی در سفر اول نیامده است؟
اگر نقش خداوند هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند پس مقصود چیست؟

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

پاسخ
اول منزل انسان منزل تفکر است.
خدای متعال بر بالای عقل انسان شرف حضور دارند لذا سفر اول با عقل است به سوی حق.