نوری از امیرالمومنین علیه‌السلام در سر همه‌ی دوستان اهل‌بیت هست که با آن نور راه خدا را می‌روند.آیا درست است ؟

❓پرسش
علی علیه‌السلام ساقی سلسبیل است و پیروان و دوستانش و حتی به کسی که دوستش نیست ولی با او دشمنی ندارد می‌نوشاند. علی علیه‌السلام به همه فیض می‌دهد.
نور در خلقت یعنی نور امیرالمؤمنین علیه‌السلام. شیعیان با امیرالمؤمنین علیه‌السلام راه می‌روند. نوری از امیرالمومنین علیه‌السلام در سر همه‌ی دوستان اهل‌بیت هست که با آن نور راه خدا را می‌روند.
در ظلمات دنیا و آخرت با نور امیرالمؤمنین که همراهت است کار کن.
حضرت علی علیه‌السلام فرمود: من و پیامبر اکرم صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله یک نور بودیم که نصف شدیم، یکی در صلب عبدالله و دیگری در صلب ابوطالب قرار گرفت. من در دنیا پیامبر صلی الله علیه و آله را یاری کردم و پیامبر هم در رجعت مرا یاری خواهند کرد. هر عابدی که عبادت می‌کند عبادتش از علی علیه‌السلام قاطی دارد! ملائکه از سر سفره‌ی فضل و عنایات علی علیه‌السلام روزی خوردند، هر چه پیامبر آمد از سفره‌ی علم و عنایات علی استفاده می‌کرد، علی در سرّ همه‌ی انبیا بود.
پیامبر صلی‌ الله‌ علیه و‌ آله فرمود :یا علی کنت مع الانبیاء سرّاً و معی سرّاً و جهراً.
ای علی تو با سایر پیامبران در سرّ بودی و با من هم در سرّ و هم آشکارا هستی.
همه انبیا در سرّشان از علی علیه‌السلام بهره می‌بردند و خدا را در سرّشان با علی علیه‌السلام می‌خواندند. ولی آن‌هایی که پی بردند و او را در سرّ خود شناختند، اولوالعزم شدند. همه ملائکه از علی علیه‌السلام بهره می‌بردند ولی آن‌هایی که به او معرفت پیدا کردند ملک مقرب شدند. خضر شاگرد مخصوص امیرالمؤمنین علیه‌السلام است. فقط انبیای مرسل، ملائکه مقرب و دوستان اهل‌بیت که به کمال رسیده‌اند و قلبشان با ایمان امتحان شده است علی علیه‌السّلام را شناخته‌اند. دیگران از علی علیه‌السلام بهره می‌برند ولی او را نمی‌شناسند! این‌ها در راهند. امیرالمؤمنین علیه‌السلام شمع است و محبان او پروانه‌اند. از پروانه سوخته‌ای باقی می‌ماند ولی شمع، همه وجودش می‌سوزد و نور می‌دهد و آب می‌شود و جسدی از او برجا نمی‌ماند.
مردم رفتند دنیا را بگیرند دنیا آن‌ها را گرفت. امیرالمؤمنین علیه‌السلام که از دنیا کمتر نیست!
شما هم اگر بروید علی علیه‌السلام را بگیرید خواهید دید علی علیه‌السلام شما را گرفت و برد.
«از بیانات گهربار عارف ربانی حاج اسماعیل دولابی (ره)»

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

پاسخ
نوری که از حضرات معصومین به ما می‌رسد احکام، آداب، اسرار و سیره‌ی ایشان است
دنبال نور بیرونی نباید رفت!
توهم و خیال‌پردازی نسبت به حقایق از معضلات جهان امروز است.