کسی که نزدیک گناهکار شده باشد، امنیت نخواهد داشت . آیا جمله درست است ؟

❓پرسش
اگر هم‌نشین او هستی دیگر نزد ما نیا!
سلیمان جعفری گوید: امام هادی علیه‌السلام به من فرمودند: «چرا نزد عبدالرحمن بن یعقوب می‌روی؟» عرض کردم: «او دایی من است»
فرمودند: «او در مورد خداوند حرف‌های بزرگی می‌زند؛ خداوند را (به صفات محدود) توصیف می‌کند حال آن‌که خداوند از هر وصفی بالاتر است؛ پس تو یا با او هم‌نشین باش و دیگر نزد ما نیا! و یا هم‌نشین ما باش و او را ترک کن!»
عرض کردم: «او هر چه می‌خواهد بگوید! از او چه ضرری به من می‌رسد وقتی من حرف‌های او را باور ندارم؟»
فرمودند: «نمی‌ترسی عذابی بر او نازل شود و تو را هم در برگیرد؟ مگر خبر نداری از آن کسی که خودش از اصحاب موسی علیه‌السلام بود و پدرش از اصحاب فرعون؛
آن‌گاه که لشکر فرعون به حضرت موسی رسید، آن مرد از ایشان جدا شد تا پدرش را نصیحت کند و او را به حضرت موسی ملحق کند؛
پس پدرش می‌رفت و او با پدر بحث می‌کرد؛ تا این‌که به کنار دریا رسیدند و هر دو غرق شدند.
این خبر به موسی علیه‌السلام رسید؛ فرمود: او در رحمت خداست ولی وقتی عذاب نازل شود، کسی که نزدیک گناه‌کار شده باشد، امنیت نخواهد داشت.»
«کافی» ج 2 ص 374
لطفا نظر خود را بفرمایید.

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

✅پاسخ
این حدیث بیانگر شعور مرموز هستی است.
چنان‌چه اندیشه‌ای بالاخص در خصوص اصول دین سخیف و غیر واقع شد،
هستی که ناظر این جریان است مترصد فرصت برای ابتلای انسان است!
و با این نگاه به‌طور دائم حق همه را کف دستشان می‌بینی!
بدترین بلا به لحاظ درک ابدی انسان، ماندگاری در همان حالت است.
مبتلا کردن در مسیر، تخفیف در عذاب است به لحاظ عدم لجبازی و…

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

❓پرسش
چرا شعور هستی را مرموز خواندید؟

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

پاسخ
چون چگونگی درک او ما را، قابل ادراک برای ما نیست!